Tramwaj im. Brunona Zwarry

Dwa spośród 30 zamówionych przez GAIT tramwajów PESA Jazz Duo rozpoczęły 31 października br. kursowanie po Gdańsku. Ich patronami są Brunon Zwarra i Zbyszek Cybulski. To nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje produkowane w zakładach PESA Bydgoszcz SA. Pojazdy te przystosowane są do przewozu ponad 200 pasażerów i wyposażone m.in. w klimatyzację, defibrylatory AED,  gniazda USB i osobne stanowisko dla roweru.

– To pierwsze dwa tramwaje z dużego zamówienia, 30 nowoczesnych tramwajów – podkreśla prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. – W przyszłym tygodniu zostanie przeze mnie podpisane nowe zarządzenie dotyczące tego w jakiej procedurze będziemy nazywać tramwaje – mówi prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz – Pamiętajmy jednak, że zgodnie z obietnicami złożonymi publicznie, mamy kolejkę paru patronów. Chcielibyśmy, aby następne tramwaje nosiły nazwy katolickich księży, którzy poświęcili najwyższą ofiarę, ofiarę życia w czasie II Wojny Światowej. Chodzi o księdza Komorowskiego, księdza Góreckiego oraz niemieckiego księdza Binnebesela.

– W trosce o potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących – wszystkie kolumny i poręcze wykonane są w kolorze żółtym, a przyciski w tramwaju opisane są w alfabecie Braille`a. Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych – mówi prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów Maciej Lisicki.

Pojazdy są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej.

W pojazdach znajdują się boczne tablice informacyjne wyświetlające linię i trasę przejazdu. Poprawiono funkcjonowanie klimatyzacji i ogrzewania, kierując strumień powietrza na ściany boczne. Udoskonalono też oświetlenie stopni wejściowych. Samopoczucie pasażerów poprawiać ma zmienna brawa oświetlenie, ta zmieniać ma się w zależności od temperatury zewnętrznej tj. przy chłodzie będzie to barwa ciepła, podczas wysokiej temperatury  – barwa zimna.

Cena jednego tramwaju to 8 mln 856 tys. zł brutto. Łączny koszt zakupu 15 nowych wraz z pakietami specjalistycznymi to 138 mln 277 tys. zł. Zakup tramwajów uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 83,5 proc. w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap IV A.

mat. z BP UMG
ke

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kopiowanie materiałów zamieszczonych na portalu www.biskupiagorka.pl jest dozwolone tylko na użytek własny,
w każdym innym przypadku wymagana jest zgoda redakcji.


Copyright © All Rights Reserved · Green Hope Theme by Sivan & schiy · Proudly powered by WordPress

Polityka prywatnosci